PENGARUH HARGA, KUALITAS PRODUK, DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN

Ibnu Imam Sholeh, Andhatu Achsa, Khairul Ikhwan

Sari


This study aims to provide empirical evidence regarding the effect of price, product quality, and brand image on purchasing decisions of Amanda brownies in Surakarta City. The data sources of this research are primary data and secondary data. The research population is all customers of Amanda brownies in the city of Surakarta. The research sample obtained as many as 100 respondents with the method of determining the Lemeshow equation because the number of consumers in Amanda brownies is unknown. This research uses multiple regression analysis method.The results of this study indicate that: (1) Price has a significant influence on customer purchasing decisions Amanda brownies Surakarta (2) Product quality has a significant influence on customer decisions Amanda brownies Surakarta (3) Brand image has a significant influence on customer purchasing decisions Amanda brownies Surakarta (4) Price, product quality, and brand image together have a significant influence on the purchasing decisions of Amanda brownies Surakarta customers.

 

Keywords: Price, Product Quality, Brand Image, and Purchase Decision.


Teks Lengkap:

PDF (English)

Referensi


Adriansyah, M. A., Aryanto, R., Toindo, H., & Agusthina, S. (2013). Pada Perusahaan Kue. 349–359.

Akbar, M. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pelanggan Piscok Super Makassar Oleh : Muhammad Akbar. 4(001), 14–26.

Bairizki, A. (2016). Pengaruh Harga, Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Dalam Meningkatkan Penjualan (Studi Kasus Pada Ud Ratna Cake & Cookies. 11(1).

Fauziah, N. (2019). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian I Am Geprek Bensu Tasikmalaya ( Survei Pada Konsumen I Am Geprek Bensu Di Kota Tasikmalaya ). 3(1), 27–32.

Fitriani, R., & Wardi, Y. (2014). Syempana Merupakan Sebuah Ukm Yang Memproduksi Kue Kering Khas Riau Sebagai Produk Utamanya . Kue Bangkit Sudah Dikenal Sejak Lama , Yang Pada Awalnya Hanya Dibuat Oleh Lingkungan Keluarga Raja-Raja Melayu , Terutama Kerajaan Siak . Masyarakat Riau Biasan.

Hamzah, A. (2021). Analisis Harga Saham Index Kompas 100 Dengan Pendekatan Error Correction Model. Jurnal Dinamika Ekonomi Pembangunan, 4(1), 406–414. Https://Doi.Org/10.33005/Jdep.V4i1.201

Hamzah, A., & Suhardi, D. (2019). Tingkat Literasi Keuangan Dan Finansial Technology Pada Pelaku Usaha. Jurnal Ilmiah Manajemen Fakultas Ekonomi, 5(Desember), 97–108.

Harmadi, D. N., Rizal, A., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Stikubank, U., & V, J. K. (2022). Pengaruh Citra Merek , Positive Word Of Mouth , Dan Promosi Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Dessert Box. 11(1), 26–34.

Kemenperin. (2019). Industri Makanan Dan Minuman.

Khuzaini & Firman. (2017). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Layanan, Harga Dan Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian. 6.

Narista. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian.

Pratiwi, D. A., Tjahjaningsih, E., Hayuningtias, K. A., & Al. (2019). Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Terhadap Proses Keputusan Pembelian : Fenomena Kue Artis Roru Cake. 978–979.

Riftian, N. M., & Sugiyono. (2020). Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen E-Issn: 2461-0593. 29.


Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.