PENGARUH MOTIVASI BELAJAR DAN LINGKUNGAN BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA
Abstract
Full Text:
PDF 69-76 (Bahasa Indonesia)References
Aryani, S & Riwanto, A. (2017). .Learning motivation and student achievement: description analysis and relationships both. The International Journal of Counseling and Education, 2(1), 42-47.
Bakar, R. (2014). The Effect Of Learning Motivation On Student’s Productive Competencies In Vocational High School, West Sumatra. International Journal of Asian Social Science, 4(6), 722 – 732.
Cetin, B. (2015). Academic Motivation And . Self-Regulated Learning In Predicting Academic Achievement In College. Journal of International Education Research, 11(2), 95-106.
Damis dan Muhajis. (2018). Analisis Hubungan Antara. Motivasi Belajar Dengan Hasil Belajar Siswa Pada Sekolah Dasar Negeri 3 Allakuang Kecamatan Maritengngae Kabupaten Sidenreng Rappang. Jurnal Idaarah, 2(2) 216-228.
Dian Purnama Sari. (2016). Hubungan Antara Lingkungan Sekolah Dengan Hasil Belajar Pada Siswa Kelas IV SD Negeri Gugus Wibisono Kecamatan Jati Kabupaten Kudus. Skripsi Sarjana, tidak diterbitkan, Universitas Negeri Semarang.
Fadhilaturrahmi. (2018). Lingkungan Belajar Efektif Bagi Siswa Sekolah Dasar. Jurnal basicedu, 2(2), 61-69.
Lestari, K.E. dan Yudhanegara, M.R. (2017). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung: Refika Aditama.
Imhof, M & Hilbert, T.S..(2013). The Role of Motivation, Cognition,. and Conscientiousness for Academic Achievement. .International Journal of Higher Education, 2(3), 69-80.
Mariyana, R. (2010). Pengelolaan Lingkungan Hidup. Jakarta : Kencana Prenada Media Group.
Noer, S.H. (2017). Strategi Pembelajaran Matematika. Yogyakarta : Matematika.
Rahmawati, F; Sudarma, I.K; & Sulastri, M. (2014). Hubungan Antara Pola Asuh Orang Tua dan Kebiasaan Belajar terhadap Prestasi Belajar Siswa SD Kelas IV Semester Genap Di Kecamatan Melaya –Jembrana. e-Journal MIMBAR PGSD Universitas Pendidikan Ganesha, 2(1).
Ricardo & Meilani, R.I. (2017). Impak Minat dan Motivasi terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan. 2 (2), 188 – 201.
Rosfiani, O; Akbar, M; & Neolaka, A. (2019). Assesing Student Social Studies Learning : Effects of Learning Environment, Inquiry, And Student Learning Interest. Tarbiya Journal of Education In Muslim Society. 6 (2), 46 – 57.
Slameto. (2015). Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Utaminingtyas, S. (2020). Pengaruh Lingkungan Keluarga dan Minat Belajar Terhadap Hasil Belajar Matematika Peserta Didik Kelas V Sekolah Dasar Tahun Ajaran 2019/2020. Jurnal Riset Pedagogi, 4(2), 350-359.
Utaminingtyas, S. (2020). Penerapan Model Discovery Learning Pada Pembelajaran Matematika Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Riset Pendidikan Dasar, 1(1), 57-64.
DOI: https://doi.org/10.25134/pedagogi.v8i2.4157
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![Creative Commons License](https://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.