DEVELOPING TAHFIZ CURRICULUM IN MAN 2 KULON PROGO DURING THE PANDEMIC COVID-19
Abstract
Full Text:
PDF 95 - 101References
Achruh, A. (2019). Komponen dan model pengembangan kurikulum. Jurnal Inspiratif Pendidikan, 8(1), 1–9. http://journal.uin-alauddin.ac.id/index.php/Inspiratif-Pendidikan/article/view/9933
Armiadi. (2017). Pengembangan landasan kurikulum pendidikan. Jurmal Penelitian Sosial Agama, 2(2), 177–200.
Budiana H.R, Sjafirah N.A, B. I. (2015). Pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi dalam pembelajaran bagi para guru smpn 2 kawali desa citeureup kabupaten ciamis. Jurnal Aplikasi Ipteks Untuk Masyarakat, 4(1), 59–62. https://doi.org/10.26858/pir.v2i2.10002
Camelia, F. (2020). Analisis landasan ilmu pengetahuan dan teknologi. Susunan Artikel Pendidikan, 5(1), 57–65.
Choli, I. (2019). Hakikat Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam. In Al-Risalah (Vol. 10, Issue 2, pp. 100–127). https://doi.org/10.34005/alrisalah.v10i2.407
Fajri, K. N. (2019). Proses pengembangan kurikulum. JUrnal Keislaman Dan Ilmu Pendidikan, 1(2), 35–48. https://doi.org/10.36088/islamika.v1i2.193
Halut, M. I. N., & Utara, M. (2020). Dinamika Perkembangan Kurikulum di Indonesia Nuraini Soleman. Jurnal Kajian Pendidikan Keislaman, 12, 1–14.
Insani, F. D. (2019). Sejarah Perkembangan Kurikulum di Indonesia Sejak Awal Kemerdekaan Hingga Saat Ini. As-Salam, VIII, 43–64.
Mustofa, A. (2015). Perkembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam di Pesantren, Madrasah dan Sekolah. Jurnal Pikir: Jurnal Studi Pendidikan Dan Hukum Islam, 1(2), 89–121.
Oktawirawan, D. H. (2020). Faktor pemicu kecemasan siswa dalam melakukan pembelajaran daring di masa pandemi covid-19. Jurnal Ilmiah Universitas Batabfhari Jambi, 20(2), 541–544. https://doi.org/10.33087/jiubj.v20i2.932
Rigianti, H. A. (2020). Kendala pembelajaran daring guru sekolah dasar di kabupaten banjarnegara. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Ke-SD-An, 7(2), 297–302. http://jurnal.globalhealthsciencegroup.com/index.php/JPPP/article/download/83/65%0Ahttp://www.embase.com/search/results?subaction=viewrecord&from=export&id=L603546864%5Cnhttp://dx.doi.org/10.1155/2015/420723%0Ahttp://link.springer.com/10.1007/978-3-319-76
Sahari. (2014). Geliat Kurikulum Pendidikan Islam di Indonesia. 1–15.
Satria Kharimul Qolbi, T. H. (2021). Impelementasi asas-asas pengembangan kurikulum terhadap pengembangan kurikulum pendidikan agama islam. Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(4), 1120–1132. https://edukatif.org/index.php/edukatif/index
Syam, A. R. (2019). Guru dan pengembangan kurikulum pendidikan agama islam di era revolusi industri 4.0. TADRIS: Jurnal Pendidikan Islam, 14(1), 1. https://doi.org/10.19105/tjpi.v14i1.2147
Ul haq, M. Z., & Hamami, T. (2020). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam di Era 4.0. Islamika, 2(2), 251–275. https://doi.org/10.36088/islamika.v2i2.791
Wafi, A. (2017). Konsep Dasar Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Edureligia; Jurnal Pendidikan Agama Islam, 1(2), 133–139. https://doi.org/10.33650/edureligia.v1i2.741
DOI: https://doi.org/10.25134/ijete.v2i2.5324
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Indonesian Journal of Elementary Teachers Education

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.