DEVELOPMENT OF INTERACTIVE MEDIA BASED ON AUTOPLAY STUDIO FOR LEARNING MUFRODAT ARABIC
Abstract
Full Text:
PDF 72 - 82References
Asnawir & Usman, B. (2002). Media Pembelajaran. Ciputat Pres.
Astuti, W. (2016). BERBAGAI STRATEGI PEMBELAJARAN KOSA KATA BAHASA ARAB Widi Astuti. Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 5 Nomor 2, 183.
Azhar, A. (2007). Media Pembelajaran. Raja Grafindo Persada.
Djamarah, & Zain. (2001). Strategi Belajar Mengajar. In Bandung : CV Maulana. (p. 344).
Dwyer, F. M. (1978). Strategis for Improving Visual Learning a handbook for the Efective Selection Design and Use of Visualized materials. Learning Services.
Fajriah, Z. (2015). PENINGKATAN PENGUASAAN KOSAKATA BAHASA ARAB ( MUFRADAT ) MELALUI PENGGUNAAN MEDIA KARTU KATA BERGAMBAR ( Penelitian Tindakan Pada Siswa kelas I MI Nurul HakimKediri Lombok Barat Tahun 2015 ) PAUD PPs Universitas Negeri Jakarta Hadits , Aqidah Akhlak dan S. Pendidikan Usia Dini, 9, 107–126. https://doi.org/https://doi.org/10.21009/JPUD.091.07
Hakim, Muhammad Luqman, Akhyar, A. (2018). Pemanfaatan Media Pembelajaran Game Interaktif Dalam Pembelajaran Kosakata Bahasa Arab. Arabi : Journal of Arabic Studies, 2(2), 156. https://doi.org/10.24865/ajas.v2i2.56
Hasbullah, H. (2021). Hubungan Bahasa, Semiotika dan Pikiran dalam Berkomunikasi. Pusat Bahasa STAIN.
Kridalaksana, H. (1993). Kamus Lingguistik. PT Gramedia Pustaka Utama.
Mujib & Rahmawati. (2013). Metode Permainan Edukatif Dalam Belajar Bahasa Arab. Diva Press.
Mustofa, S. (2011). Strategi Pembelajaran Bahasa Arab Inovatif. Maliki Press.
Riduan. (2010). Metode dan Teknik Menyusun Tesis. Alfabeta.
Rosyidi, A. W. (2009). Media Pembelajaran Bahasa Arab. UIN:Malang Press.
Sadiman, dkk, A. S. (2012). Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan dan Pemanfaatannya. Raja Grafindo Persada.
Sona, M. E. R. (2020). Penerapan Media Berbasis Autoplay Dengan Pendekatan Saintifik Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. JIRA:Jurnal Inovasi Dan Riset Akademik, 1. No.3.
Tarigan, H. G. (2011). Pengajaran Kosakata. Angkasa.
Usman, A. dan B. (2002). Media Pembeajaran. Ciputat Pres.
DOI: https://doi.org/10.25134/ijete.v2i2.5325
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Indonesian Journal of Elementary Teachers Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.